Bevallingske 40! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Corsmit - WaarBenJij.nu Bevallingske 40! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Corsmit - WaarBenJij.nu

Bevallingske 40!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen!

Ik ontdek net dat het al eventjes geleden is dat ik nog eens iets gepost heb op mijn blog, dus bij deze... De tijd gaat hier zo snel dat ik eventjes mijn blog uit het oog was verloren.

Op mijn stage gaat alles ondertussen zijn gangetje. Ik heb nog wel een aantal dingen meegemaakt, waar ik grote ogen heb getrokken, maar eigenlijk verschiet ik hier niet meer van zoveel. Vorige week heb ik met mijn allerliefste medestudentje een bevalling gedaan bij wie de baby al bijna een week gestorven was. Laat ik het zo zeggen: een baby'tje van 25 weken dat al bijna een week levenloos rondzwemt in mama's buik is niet om aan te zien. De huid kwam al volledig los en de verdere details zal ik jullie besparen! Hoewel de vroedvrouwen goed genoeg wisten dat deze vrouw aan het bevallen was, kwam niemand opdagen. Ik heb met mijn medestudentje alle zorgen uitgevoerd zonder ook maar 1 vroedvrouw te zien. Echt straf vond ik dat en hoewel de samenwerking met mijn medestudentje heel goed verliep, voelde ik mij toch een beetje in de steek gelaten door de vroedvrouwen.

Verder weinig spectaculaire verhalen van op de verloskamer. Af en toe heb ik eens een partusje kunnen doen of ergens geassisteerd, maar geen echt zotte dingen meer meegemaakt. Eigenlijk was het de afgelopen week vrij rustig op VK.

Vandaag heb ik trouwens ook nummertje 40 verlost! Drie werf hoera! Echt een superleuke vrouw, die heel vlotjes beviel. Zo mogen er nog meer komen hoor! Veel tijd heb ik wel niet meer, want eigenlijk moet ik nog maar 4 dagen stage lopen en dan heb ik mijn uren bereikt. Misschien loop ik wel een extra dagje. Gewoon om het af te leren :)

Dit weekend zijn we eindelijk nog eens op trip geweest. Na heel veel gewerkt te hebben was de rust meer dan verdiend! We trokken met een stuk of 15 man naar Apipaati, een eiland midden in de Surinamerivier, waar je enkel geraakt na een busreis van 4 uur en een bootreis van 3 uur. Allemaal goed en wel, maar het regenseizoen is hier ondertussen begonnen en 2 uur in de gietende regen in een niet overdekt bootje kruipt toch in uw kleren. Ik heb hier voor den eerste keer echt koud gehad, niet normaal!
Voor de rest was het echt een superweekend met nog redelijk mooi weer. Af en toe regende het eens, maar na regen komt hier altijd zonneschijn, dus dat valt allemaal te relativeren.
Het was eigenlijk een heel gevarieerd weekend met jungletochtjes, een bezoek aan de plaatselijke dorpjes, zelfs een begrafenis (maar dat was echt superleuk, zo wil ik ook begraven worden!), beklimmingetje van den ananasberg en vooral heel veel waterpret! Fredje Ecotours, potverdekke das plezaaant!

Voila, genoeg voor vandaag. Tijd om mijn potje te gaan koken!
Tot hoors!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Lees hier al mijn ongelofelijke en onvergetelijke avonturen in Paramaribo!

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 13207

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Suriname!

Landen bezocht: